Neem een aanloop naar geluk

Home

Aanloop naar geluk

Aanloop naar geluk is gespecialiceerd in het geven van cursussen om zich gelukkiger te voelen en meer energie te krijgen. Voelt u zich moe, futloos en mist u energie? Heeft u een burn-out of voelt u zich depressief? Heeft u zich een tijd zo moe gevoeld en wilt u dat nooit meer meemaken? Zoekt u handvatten om uw eigen leven weer kleur te geven, zinvol te maken en wilt u gewoon een gelukkiger leven? Wellicht dat u op deze site antwoorden en technieken vindt om dit te bewerkstelligen. Het is mijn overtuiging dat geluk, voor iedereen die dat echt wil, te creëren is.

Cursus hardlopen voor beginners bij Altis

Bent u een absolute beginner of heeft u weinig ervaring met hardlopen? Zaterdag 26 maart 2016 start ik bij AV Altis een hardloopcursus voor beginners. Deze cursus duurt 10 weken en is bestemd voor iedereen die kennis wil maken met de hardloopsport en wil trainen onder deskundige begeleiding.
 
Doe mee als u plezier wilt krijgen in hardlopen of als u uw conditie, gezondheid en looptechniek wilt verbeteren. Ook als u iets wilt weten over loopkleding, schoeisel, hartslag, ademhaling, blessurepreventie, loopvormen en mentale training, dan is dit een goede cursus voor u.
 
We trainen eerst 5 weken gezamenlijk alleen op zaterdag. Daarna kunt u op zaterdag, maandag en donderdag meetrainen in een reguliere groep die bij uw eigen niveau en hardloopconditie past. Op 28 mei sluiten we de cursus af met een Coopertest op de baan.
 
De trainingen worden gehouden op en nabij het sportcomplex van AV Altis aan de Schothorsterlaan 78, Amersfoort. Later wordt er op zaterdag in het bos Birkhoven gelopen vanaf sportpark Bokkeduiden 11, Amersfoort.
 
De zaterdagtrainingen zijn ’s morgens van 9.00 uur tot 10.30. De trainingen op maandagavond en donderdagavond beginnen om 19.30 uur en duren tot 21.00 uur.

Op 19 maart is er om 9.00 uur een informatiebijeenkomst in het clubhuis van AV Altis. Als u zich daar inschrijft voor de cursus, krijgt u woensdagavond 30 maart een gratis fit-check aangeboden.
Dataoverzicht gezamenlijke bijeenkomsten:

  • 19 maart,        informatiebijeenkomst in clubhuis van AV Altis en inschrijven
  • 26 maart,        training vanaf de baan (paasweekend)
  • 30 maart,        fitcheck in het clubhuis
  • 2 april,            training vanaf de baan met oefen-Coopertest
  • 9 april,            training vanaf de baan
  • 16 april,          training vanaf de baan en informatie over kleding en schoeisel
  • 23 april,          bostraining in Birkhoven
  • Vanaf 25 april tot het eind van de cursus kunt u 5 weken op zaterdag, maandag en donderdag meetrainen in de reguliere trainingsgroepen van Altis.
  • 21 mei,           training vanaf de baan
  • 28 mei,           afsluitende training met Coopertest op de baan 


De kosten voor deze cursus bedragen € 45,00. Meer informatie vindt u op de website van Altis; www.altis.nl. U mag ook mij mailen; gekevanelp@hotmail.com of het contactformulier invullen of mij bellen: 033-4555061.

Weetje 1

Uit voetafdrukken in een versteende Australische rivierbedding bleek dat onze voorouders daar ongeveer 12.000 jaar geleden op blote voeten met 32 kilometer per uur achter een bizon aan renden. Hardlopen zit in de oergenen van de mens. Hardlopen om aan voedsel te komen is natuurlijker dan hele dagen op een stoel zitten.

Weetje 2

Uit onderzoek blijkt dat het regelmatig uitvoeren van wat langer durende bewegingen het effectiefst is om gewicht kwijt te raken. Intensiteit is daarbij minder belangrijk dan duur. Kies daarom een beweging die minimaal 30 minuten vol te houden is. Daarbij moet de ademhaling enigszins versneld zijn en er moet licht gezweet worden. Afwisselend stevig wandelen en in rustig tempo hardlopen zijn hiervoor heel geschikt.

Weetje 3

Hoe meer energie, hoe minder last je hebt van je zwakke plekken. Weinig slaap, stress of psychische problemen zijn energievreters. Beweging verhoogt juist de aanmaak van energie. Probeer een evenwicht te vinden tussen activiteit en niets doen. Juist die afwisseling werkt goed. Bovendien wordt door beweging het proces van ontgiften geactiveerd, waardoor je je uiteindelijk fitter voelt.

Weetje 4

Je lijf is beter af als je het actiever gebruikt. Dat zal wel duidelijk zijn. Maar ook je geest profiteert hiervan. Wie sport loopt de helft minder risico om een psychische stoornis te ontwikkelen dan wie niet sport. En heeft iemand al een psychische stoornis, dan gaat het herstel sneller als er gesport wordt. Sporten en bewegen verminderen stress. Dat leidt ertoe dat het immuunsysteem, de stofwisseling en het zenuwstelsel zich kunnen herstellen.